Review “Tuintje in mijn Hart”

1

Een tijdje terug werd ik door Anita (oprichtster Black Ladies Talk) gebeld met de vraag of ik naar de persvoorstelling wilde van de nieuwe film “ Tuintje in mijn Hart” . Enthousiast zei ik JA! Al had ik geen idee wat me te wachten stond, daarnaast had ik nog nooit van de film gehoord. Een beetje sceptisch en met mijn telefoon in de aanstalten (want stel je voor dat ik mijzelf zou vervelen) nam ik plaats in een van de bioscoop stoelen. Kom maar op dan!

Vanaf de eerste scene werd ik aangenaam verrast. Tuintje in mijn hart is een romantische komedie maar vooral een feelgood film en de toon werd vanaf de eerste scene gelijk gezet. Heerlijke muziek van Broederliefde, de felle Surinaamse zon en de mooie natuur laten je vanaf minuut 1 vergeten dat je in een donkere bioscoop zaal zit maar dat je je waant in het mooie Suriname. Ik besloot iets verder in mijn bioscoop stoel te zakken, mijn telefoon weg te leggen en de film een kans te geven.

Tuintje in mijn hart

De film draait om Axel, een Nederlandse Surinamer (gespeeld door Leo Alkenmade), en zijn broer Virgil (gespeeld door Edwin Jonker). Sinds Axel Suriname had verlaten om te gaan studeren in Nederland hebben de broers elkaar niet meer gezien. Wanneer hun moeder (gespeeld door Beppie Melissen) voor kerst de hele familie bij elkaar roept, komen de broers elkaar weer tegen waardoor de bom ontploft en er verschillende familiare en romantische avonturen ontstaan.

Zwijmel Zwijmel

De film is leuk, maar ladies… ik ga gewoon even eerlijk zijn, Juvat Westendorp die in de film Marciano speelt is echt wel even een lekker ding! De rol die hij speelt, de manier hoe hij praat en hoe hij af en toe in de camera kijkt… AI! Hoewel ik al een aantal jaar gelukkig getrouwd ben moest ik echt wel even zwijmelen wanneer hij in beeld kwam. Naast Juvat werd ik verrast door de kleine rol van Prem Radhakishun die niet misstaat als commissaris en lag ik helemaal dubbel om Jorgan Raymann die een Indiaan speelt.

Wel of niet gaan kijken

Jaaaaaa natuurlijk moet je wel naar deze film gaan kijken. En neem vooral je vriendinnen mee. Tuintje in mijn hart is een echte feelgood film. Het maakt je vrolijk, laat je de rest van de wereld (lees regen en kou) buiten vergeten en zet je soms aan het denken over de verschillende vooroordelen die we allemaal hebben.

Tip: Blijf zitten als de film is afgelopen, zelfs de aftiteling is leuk!

Met wie ga jij naar deze leuke feelgood film? Vertel het ons hieronder en maak kans op 2 gratis tickets.

Nayvary Soeterboek